2. Werken & kantoor
Over les

Thuiswerkbeleid (per 29 augustus 2022)

woman browsing on the internet

Maximale flexibiliteit: Geen vaste werktijden, 3 dagen of meer op kantoor (zie hieronder de afspraken), meetings van 10 tot 17 uur, woensdag meetingvrij en de rest flexibel in te vullen door werknemer.

Afspraken aantal kantoordagen per week met ingang van 29 augustus 2022:

  • 3 dagen per week naar kantoor, waarvan:
    1 vaste kantoordag op maandag + 2 kantoordagen naar eigen keuze
  • Office Manager: 5 dagen per week op kantoor
  • Stagiaires: 5 dagen per week op kantoor

Note: mochten er met jou persoonlijk andere afspraken zijn gemaakt omtrent het kantoorbeleid dan blijven die uiteraard gelden. 

    Belangrijke beleidspunten op een rijtje:

    1. We werken drie dagen per week (of meer) op kantoor. 
    2. Tijdens de evenementen zoals de kwartaalmeeting, officiële corporate uitjes, hackathon en markethon ben je ook aanwezig op kantoor of op de evenementenlocatie. Hier van afwijken kan alleen na goedkeuring van HR.
    3. Woensdag: Meetingless Wednesday: Er staan geen afspraken in de agenda’s, ook niet met klanten. Je kan wel elkaar bellen.
    4. Vrijdag: Borreldag, start 16.30.

    Werkafspraken:

    1. Je bent op tijd in (video)meetings. Je komt je afspraken met collega’s en klanten na. 
    2. Meetings worden tussen 10 en 17 uur ingepland en je wordt er dan verwacht te zijn.
    3. Ergonomische thuiswerkplek vereist -> alle benodigde spullen in een rustige, afgesloten ruimte, goede internetverbinding. 
    4. Omdat we op verschillende tijdstippen beginnen, reageer op berichtjes zo snel mogelijk. Of wanneer je druk bent meld dan wanneer je er op terug kan komen. Alleen dan blijven we marktconform in doorlooptijd en reactietijd naar de klant. Pas 24 uur later reageren vinden we niet snel genoeg. 
    5. Op verzoek van HR, CEO of CTO kan je een dag van te voren worden gevraagd om naar kantoor te komen voor een door TIG gewenste periode.
    6. Je hoeft je komst naar kantoor niet in de TIG Calendar te melden. Slack actief status geeft aan of je werkt. De DND (Do Not Disturb) optie wordt alleen in het geval van een war room of een livegang (waar je normaal een olifantje voor zou gebruiken). Nuki App registreert voor de thuis/reiskostenvergoeding.
    7. Nieuwe medewerkers/stagiaires: eerste maand dagelijks op kantoor.

    We gaan uit van een ieder zijn professionaliteit en dus dat deze werkafspraken worden nagekomen.

    Uitgangspunten om het beleid te behouden:

    1. Werk is op tijd af, ook als iets tegenvalt. Bijv. als de PO aan de klant heeft toegezegd dat er vandaag iets wordt opgelost/opgeleverd, dan los je het ook vandaag op. Dit kan betekenen dat je een keer wat langer moet doorwerken om de deadline te halen. Bij tegenslagen is er minder mogelijkheid om hulp te krijgen van het team als je later bent begonnen. Het is dan jouw verantwoordelijkheid om het op te lossen.
    2. De tijd die je kwijt bent aan werkzaamheden moeten soortgelijk/evenredig zijn met de tijd die je teamleden eraan kwijt zouden zijn.

    Beleid bij extreme weersomstandigheden

    Bij extreme weersomstandigheden kunnen we afwijken van het thuiswerk/kantoorbeleid. Denk hierbij bijvoorbeeld aan code rood wegens de storm of extreem hoge temperaturen. Wij kunnen in deze situatie meegaan met het advies dat vanuit het KNMI en de overheid wordt gegeven. Mocht het beleid aan de hand van adviezen moeten worden aangepast, dan zullen wij jullie hier intern van op de hoogte stellen. 

    Beleid bij Corona

    Bij ontwikkelingen in de Corona situatie, bijvoorbeeld toename aantal bestemmingen, houden wij het advies van de overheid en het RIVM nauwlettend in de gaten. Ook winnen wij advies in bij Arboned om een veilige werkplek bij TIG te kunnen blijven waarborgen. Mocht het beleid aan de hand van de adviezen moeten worden aangepast, dan zullen wij jullie hier intern van op de hoogte stellen.