1. Intro
Over les

Wat ons anders maakt

  • Webshops vanuit gebruikersperspectief
    We maken niet alleen webshops voor klanten, maar zijn ook mede-eigenaar van grote internationale webshop geweest. Hierdoor weten we wat écht werkt in een shop. Designs, implementaties en modules zijn gebaseerd op onze eigen praktijkervaring en kennis.
  • Eigen software
    De afgelopen 16 jaar hebben we veel modules in-house ontwikkeld. De meeste Payment Service Providers in Nederland halen bijvoorbeeld hun officiële betaalmodule bij ons vandaan. We zijn overtuigd van de kwaliteit van onze verbeterde modules en kunnen de klant hierdoor een hogere conversie garanderen dan bij een vergelijkbare out-of-the-box webshop.
  • Slimme implementaties
    Al onze software engineers zijn Zend Certified en veelal universitair opgeleid. Wij hebben Magento certified developers in dienst en hebben een eigen Magento traineeship programma. Wij werken met een vast team in Amsterdam en outsourcen niet: Zo zorgen we voor een gegarandeerde kwaliteit en service.

Lean and mean organisatie

Lean is een filosofie die de waarde voor de klant begrijpt en zich richt op het optimaliseren van de productieprocessen door verspilling te elimineren. Wij geloven hier in en proberen dan ook een zo lean en mean mogelijk organisatie te zijn, waarbij veel van de lean komt vanuit de medewerkers zelf door op een open en directe manier te zeggen ‘waar het op staat’. Onze open cultuur en platte bedrijfsstructuur past hier ook goed bij.

lean and mean organisatie diagram

Bedrijfsstrategie

Consumenten hebben behoeftes die ingevuld kunnen worden. Bedrijven spelen hierop in door producten en diensten aan te bieden die in deze behoeften voorzien. Het bestaansrecht van een bedrijf wordt daarmee ontleend aan haar afnemers. In een ‘Lean’ bedrijfsfilosofie staat de afnemer centraal.

Toegevoegde waarde voor de klant

TIG hanteert de ‘Focus’ strategie uit het bekende vijfkrachtenmodel van Porter en Michael Treacy and Fred Wiersema, waarbij we ons vooral richten op de customer intimacy (zie ook: hoofdstuk onze klant). Iets afwijkend van Porter staat bij ons altijd de klant centraal; dat is namelijk ons bestaansrecht. Wij maken software die exact past bij de wensen van de klant. De andere ‘krachten’  (operational excellence en product leadership) geven wij geen prioriteit, maar natuurlijk proberen wij wel zo kostenefficiënt te opereren mét vernieuwing (zie figuur). Dit betekent dat wij niet het laatste state-of-art product maken (in IT land komt dat ook vaker over als buggy), maar wel early adapters zijn. Wij maken de software niet met als doel zo goedkoop mogelijk te zijn, maar de oplossing die wij voor de klant maken is van de hoogste kwaliteit.

Daar staan wij voor en dat is onze toegevoegde waarde  voor de klant. 

Gouden driehoek klantwaarden

De gouden driehoek bestaat uit drie klantwaarden die TIG ten opzichte van concurrenten onderscheiden. We proberen ons hier dagelijks in te ontwikkelen. Deskundig(er) zijn is ons bestaansrecht.

Onder de streep in de figuur staat de basiswaarde voor prospects / klanten.

Bedrijfsprocessen

Organogram

Organogram van de organisatie