1. Intro
Over les

Kernwaarden

Take ownership, deliver quality 

Kwaliteit zit TIG in de genen. De lat ligt hoog. Een houtje-touwtje oplossing is niet goed genoeg. Werken volgens de Agile methode betekent dat een team verantwoordelijk is voor alles wat zij maken. Software van lage kwaliteit wordt bij Joost gerapporteerd en medewerkers komen zelf met verbetervoorstellen. Reserveer tijd om te testen en zorg dat dit niet (bewust of onbewust) ondergeschoven wordt door tijdsdruk of budget. 

Be involved, dare to be uncomfortable 

Naast kwaliteit en flexibiliteit maakt betrokkenheid onderdeel uit van ons DNA. TIG wil graag dat elke medewerker met plezier en belangstelling naar zijn werk komt plezier in je werk brengt met zich mee dat iedereen zich betrokken voelt met zowel onze klanten als onze collega’s. 

Graag staan wij dicht bij de klant en willen we hem het gevoel geven dat ons kantoor een tweede woonkamer voor hem is, daarnaast moeten we ook durven, voor klanten minder leuke mededelingen met hen te delen, wanneer wij denken dat een klant hierdoor een beter resultaat zal behalen en zijn of haar business naar een hoger level kan tillen. Dit is vaak moeilijk, maar kijkend naar de langere termijn, zal een klant het altijd waarderen. Let hierbij wel op hoe je deze boodschap brengt. 

Daarnaast voelt TIG zich maatschappelijk betrokken. Zo steunen wij acties van Care Nederland en sturen regelmatig spullen naar een weeshuis in Oost Europa. Wij nemen onze eigen verantwoordelijkheid en proberen zo maatschappelijk een steentje bij te dragen.

The world is accelerating, be flexible

Ontwikkelingen in onze branche volgen elkaar in een rap tempo op, als bedrijf moet je hier bovenop zitten, naast meegaan met deze veranderingen hebben we ook een visie. De richting welke we op willen gaan, wat komt er in te toekomst. Om hier mee om te gaan moeten we flexibel zijn. 

Klant kernwaarden

    1. Innovatief
      E-commerce verandert razendsnel. We zijn vernieuwend en lopen constant voorop met ontwikkelingen. Zo blijf jij je concurrenten voor.
    2. Uitdagend
      Complexe bedrijfsstructuren? Ingewikkelde koppelingen rondom een webshop platform? We houden van technische uitdagingen en zoeken altijd naar de beste oplossing vanuit het perspectief van de eindgebruiker.
    3. Toegewijd
      We zetten ons dagelijks met veel plezier in voor e-commerce. Jouw online verkoopresultaat is belangrijk voor je bedrijf en daarbij is onze zorg en aandacht vanzelfsprekend.
    4. Integer
      We zijn altijd eerlijk en zetten jouw bedrijfsbelang voorop. Ook als e-commerce geen geschikt verkoopmiddel is voor jouw bedrijf, adviseren we je om elders te investeren.
    5. Vriendelijk
      We zijn vriendelijk en delen graag onze kennis. We hebben plezier in ons werk en dat merk je in onze communicatie.

Kernwaarden in de praktijk

Onze scrum team samenstelling houding:

WEL

NIET

  • Pro-actieve houding
  • Prinsesjes
  • Genoeg senioriteit
  • Moppersmurfen
  • Architect op afroep
  • Kluizenaars
  • Doeners
  • Praters

 

Denk in oplossingen

Heb je een probleem? Kom dan altijd met een mogelijke oplossing en je eigen voorstel voor dat je het probleem bij een ander legt. Neem altijd eerst je eigen verantwoordelijkheid. 

Concreter is beter!

In alles wat we doen, maar vooral in communicatie is bij TIG de leus ‘Concreter is beter’ van toepassing. Kijk maar eens hoeveel gesprekken met collega’s en klanten je concreter kan maken!

Vastleggen communicatie

Neem bij elke interne bespreking een notitieblok of je laptop mee, ook als je alleen een ja/nee vraag hebt. Het kan goed zijn dat een korte vraag de aanleiding is om drie andere dingen te bespreken – het is jouw verantwoordelijkheid om te kunnen “aantonen” wat in de bespreking is besloten en wat van je is gevraagd. In een notitieboekje of je laptop hou je je aantekeningen centraal en vind je makkelijk iets terug.

Toekomst visie

Tijdens de laatste TIG maandmeeting (december) zal er tijd worden genomen door het management om een presentatie te houden met het oog op de toekomst en een korte terugblik op het afgelopen jaar. Hierin wordt de koers voor de aankomende tijd doorgenomen, deze bepalen wij samen in de meeting, het management zorgt voor de strategische overwegingen en kerncijfers. Het bijwonen van deze meeting is kritisch. Een ieder wordt verzocht aanwezig te zijn en in een ongunstig geval alleen voor deze meeting naar kantoor te komen.